piątek, 8 października 2010

Kurs inwestowania na giełdzie

Chciałbym polecić ciekawe i  bezpłatne szkolenie inwestowania na giełdzie. Kurs prowadzi Sławomir Dębowski, główny analityk Globtrex.com. Pan Sławomir zawodowo zajmuje się inwestowaniem, posiada licencję maklerską. Szczególnie lubi analizę techniczną, a zwłaszcza Teorię Fal Elliotta. Sławomir Dębowski prowadzi też bloga o analizie technicznej.

Szkolenie skierowane jest raczej do początkujących inwestorów, choć bardziej doświadczenie gracze na pewno też znajdą coś dla siebie.

Kurs ten składa się z 5 oddzielnych części, w których autor kolejno porusza ważne kwestie. Tematem szkolenia jest Jak skutecznie inwestować na rynkach finansowych?

Część I - Analiza fundamentalna i techniczna oraz sztuka inwestowania
  • analiza fundamentalna,
  • analiza techniczna,
  • metody inwestowania,
  • sztuka inwestowania,
  • co decyduje o sukcesie na rynku?
  • niebezpieczne mity inwestowania.



Część II - Plan gry na rynku
  • konstrukcja planu gry,
  • cele inwestowania,
  • akceptacja straty.



Część III - Otwarcie i zamknięcie pozycji
  • moment otwarcia pozycji,
  • zamknięcie pozycji.



Część IV - Wielkość transakcji
  • zarządzanie wielkością pozycji,
  • kontrola stosunku zysk / ryzyko.



Część V - Zawsze pamiętaj o zasadach
  • cztery podstawowe zasady,
  • dekalog skutecznego inwestora.



Mnie osobiście kurs bardzo się spodobał. Szczególnie V część kursu na pewno wpłynie na zmianę mojego podejścia do inwestowania na giełdzie.

11 komentarzy:

  1. dobry kurs, gdybym obejrzał to sobie 2 m-ce temu nie dałbym się tak łatwo wyleszczyć na początku trendu wzrostowego jak zrobiłem to parę tyg. temu realizując mały zysk na podstawie przedwczesnych sygnałów odwrócenia trendu

    OdpowiedzUsuń
  2. @ GoldBlog

    Ty przynajmniej zainkasowałeś mały zysk. Co mają powiedzieć ci, którzy kupili na górce i do dziś nie odrobili strat?

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej piszę do Ciebie, ponieważ zaglądam tutaj często i dlatego zapraszam Cię na http://portfele-inwestorow.blogspot.com/ chcesz wziąć udział w projekcie?
    Jeśli tak to pomóż Mi stworzyć listę mailingową, która będzie bardzo pomocna w kontakcie z Wami w tym celu napisz na moja pocztę palacz.dominik@gmail.com ja sobie zapiszę wszystkich chętnych i niedługo podam dalsze informacje dotyczące RANKINGU. Serdecznie pozdrawiam Cashflow88

    Sorka Ynwestor, że tak w komentarzu tak jest najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy filmik - 24. sekunda: "analiza techniczna stara się wycenić wartość firmy na podstawie jej wyników finansowych, pozycji w branży oraz ogólnej sytuacji w gospodarce...".

    Taki początek nie najlepiej świadczy o całym kursie... szczególnie dla osób, które nie zauważą, że to przejęzyczenie, bo dopiero startuje ich przygoda z inwestowaniem na giełdzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. To fakt! Straszne przejęzyczenie. Na szczęście w całym kursie nie ma wiele takich "kfiatkóff".

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pełen uznania i wdzieczności, w zeszłym roku wyszedłem z cityinter przy 12% zysku i byłem heppy. Teraz mi głupio....(mogłem wyciągnąć 50 razy więcej)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najważniejsze, że jest zysk.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja się zastanawiam jak mam określić ten stosunek 3:1. Chyba tylko przez subiektywną analizę spółki.

    OdpowiedzUsuń
  9. @ Tomasz

    Dokładnie. Określ go "na czuja".

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio wyszła w wersji polskiej bardzo dobra książka amerykańskiego tradera, Roberta Minera pt. Strategie inwestycyjne o wysokim prawdopodobieństwie sukcesu. Jest ona niezwykła, gdyż uczy niezwykle skutecznej metodologii inwestowania począwszy od otwarcia pozycji poprzez zarządzanie nią aż do zamknięcia. Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.