piątek, 16 lipca 2010

Aktualizacja portfela 16/7/2010

Za nami już połowa miesiąca, więc nadszedł czas na aktualizację portfela inwestycyjnego. Oto jak prezentują się moje finanse:

Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 5 926,45 zł

Wartość razem: 6 568,88 zł

Akcje: 927,50 zł
Kredyt Inkaso 30 akcji 393 zł
Pge 25 akcji 534,50 zł

Akcje New Connect: 614,19 zł
Organic Farma Zdrowia 30 akcji 320,39 zł
Plasma System 20 akcji 293,80 zł

Certyfikaty strukturyzowane: 520 zł
RCSDXA0412 2 certyfikaty 520 zł

Fundusze inwestycyjne: 1 927,95 zł
UniDolar Obligacje 522,81 zł
Pko Skarbowy 302,57 zł
UniKorona Pieniężny 301,14 zł
UniObligacje Nowa Europa 297,59 zł
Idea Obligacje 503,84 zł

Gotówka: 2 579,24 zł

portfel inwestycyjny oszczędzanie

Stan portfela znów się powiększył, z czego jestem bardzo zadowolony. Wszystko idzie zgodnie z planem.

Akcje. Kupiłem akcje spółki Kredyt Inkaso. Jest to mała, dynamicznie rozwijająca się spółka z branży windykacyjnej. Mimo tego, że akcje spółki nie są tanie, to zaufałem spółce. Zobaczymy, czy uda mi się zarobić na Kredyt Inkaso. W akcje tej spółki zamierzam inwestować w okresie minimum kilku miesięcy, ale zobaczę jeszcze, jak będzie się prezentował ich kurs. W portfelu niezmiennie leżą sobie akcje Pge i na tę chwilę nie zamierzam się ich pozbywać. Jeszcze w lipcu mam zamiar dokupić akcje kolejnej spółki. Chciałbym, żeby to była mała spółka z innej branży w celu dywersyfikacji. Obecnie obserwuję walory Cormay, Instal Kraków i Pozbud.

Akcje New Connect. Obie spółki, które posiadam, rozwijają się bardzo równo. Wraz z nimi rosną kursy ich akcji, co mnie bardzo cieszy. W związku z nerwową sytuacją na giełdach, zamierzam sukcesywnie dokupować akcje spółek z New Connect właśnie. Perspektywiczne spółki, które obserwuję, to: InteliWISE, Ekopol i Wdmsa.

dywersyfikacja inwestycji

Certyfikaty strukturyzowane. Tu ostatnio nie mam powodów do zadowolenia. Certyfikaty inwestycyjne RCSDXA0412, które posiadam, ostatnio po prostu zawodzą. Mimo wszystko wstrzymam się jeszcze z ich sprzedażą. Nowych certyfikatów też nie zamierzam jeszcze kupować. Zastanowię się nad kupnem, kiedy waluty jeszcze spadną.

Fundusze inwestycyjne. Ostatnio pisałem, że zamierzam pozbyć się jednostek funduszu UniKorona Pieniężny. Fundusz ten chyba wziął sobie do serca moje groźby i w końcu zaczął rosnąć. Dla odmiany w związku ze spadkiem kursu dolara, tak chwalony przeze mnie fundusz UniDolar Obligacje, zaczął mocno spadać. Nie zamierzam się go pozbywać, myślę raczej nad dokupieniem korzystając z niższej wyceny.

Gotówka. Wciąż jej dużo. Przyjąłem poziom 2 000 zł jako bezpieczny. W związku z tym ok. 600 zł czeka na zainwestowanie. Nie jest tego dużo, ale to w końcu prawie 10 % wartości portfela, które mogą pracować na spełnienie mojego celu, czyli przejścia na emeryturę w wieku 50 lat.

2 komentarze:

  1. Witam,

    Moim zdaniem zbliża się czas silnej fali wzrostowej. To czas na aktywa akcyjne.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. @ Funduszowe.pl

    Nie jestem co do tego przekonany. Wolę nie szarżować z akcjami.

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.