poniedziałek, 21 czerwca 2010

Aktualizacja portfela 21/6/2010

W moich inwestycjach trochę się pozmieniało, więc nadeszła chwila na aktualizację portfela. Moje finanse prezentują się następująco:

Kapitał początkowy: 1500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 5 626,45 zł

Wartość razem: 6 207,44 zł

Akcje: 520 zł
Pge 25 akcji 520 zł

Akcje New Connect: 559,80 zł
Organic Farma Zdrowia 30 akcji 270 zł
Plasma System 20 akcji 289,80 zł

Certyfikaty strukturyzowane: 524,22 zł
RCSDXA0412 2 certyfikaty 524,22 zł

Fundusze inwestycyjne: 1935,74 zł
UniDolar Obligacje 535,15 zł
Pko Skarbowy 301,96 zł
UniKorona Pieniężny 299,49 zł
UniObligacje Nowa Europa 297,17 zł
Idea Obligacje 501,97 zł

Gotówka: 2667,68 zł

struktura portfela inwestycyjnego


Od ostatniej aktualizacji mój portfel inwestycyjny nieznacznie się skurczył. Mimo wszystko jestem zadowolony ze swoich inwestycji. Zastanawiam się teraz, w jaki sposób kontynuować swoje poczynania inwestycyjne.

Akcje. Na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie nie widzę żadnych okazji inwestycyjnych. Żadna spółka nie przekonuje mnie na tyle, żebym miał w nią zainwestować. Poziomy indeksów Wig i Wig20 są wg mnie na tyle wysokie, że kupno akcji wiązałoby się ze zbyt wysokim ryzykiem. Jest jednak kilka spółek, które obserwuję. Są to: Ab Pl, Arteria, Asseco Bs i Wawel. Kilka dni temu przedwcześnie zakończyłem swą inwestycję w spółkę Euromark. Po publikacji raportu miesięcznego spółka jest dla mnie nieatrakcyjna fundamentalnie, choć mimo wszystko nie wykluczam inwestycji w nią w przyszłości. Zysk z inwestycji to 23,1 % - nieźle jak na 33 dni. Teraz posiadam tylko pakiet akcji Pge, które zamierzam trzymać jako lokatę długoterminową. W najbliższym czasie nie zamierzam sprzedawać tych akcji niezależnie od ich ceny.

Akcje New Connect. Dokupiłem akcje spółki Plasma System. Spółka prowadzi bardzo zaawansowaną technologicznie działalność. Plasma System zajmuje się obróbką cieplną powierzchni. Wg mnie jest to przyszłościowa spółka, która w długim terminie da mi zarobić przynajmniej 100 %. Akcje New Connect traktuję jako prywatny fundusz emerytalny i zamierzam trzymać je długoterminowo. Ze względu na koniunkturę na giełdzie chcę kupować akcje na New Connect. Szukam spółek-perełek, które w długim mają nieprzeciętny potencjał rozwoju. Obserwuję spółki Emuzyka, Suntech, Tesgas, Wdmsa i Zakupy.com. Oprócz dwóch spółek, które już posiadam, żadna nie przekonała mnie wystarczająco.

Certyfikaty strukturyzowane. Na razie inwestycja w certyfikaty RCSDXA0412 okazuje się wielką wtopą. Zastanawiam się poważnie nad sprzedażą tych certyfikatów. Waluty w ostatnich dniach się umacniają, więc zastanawiam się nad dokupieniem kolejnych certyfikatów inwestycyjnych. Może RCWHTAOPEN albo RCSILAOPEN?

Fundusze inwestycyjne. Wg mnie to kolejna wtopa. Oprócz UniDolar Obligacje pozostałe fundusze solidarnie zawodzą. Zastanawiam się nad umorzeniem lub konwersją funduszy obligacyjnych. Myślałem również nad dokupieniem jednostek uczestnictwa funduszu UniDolar Obligacje lub funduszu inwestującego w nieruchomości.

Gotówka. Po ostatniej sprzedaży dość dużego pakietu akcji Euromark mam tu dość sporą kwotę, która kisi się na nisko oprocentowanym koncie. Chyba czas wyruszyć na zakupy. Tylko w co zainwestować?

7 komentarzy:

  1. Tauron był taką okazją giełdową.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ynwestor, przez co kupujesz akcje na rynku New Connect?

    OdpowiedzUsuń
  3. @Cashflow88

    Akcje spółek z NC można kupować chociażby w emaklerze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. @ Integralny

    Chciałem wejść w IPO Abc Data, ale ostatecznie zrezygnowałem. Tauron jeśli już, to zamierzam kupić jeszcze taniej.

    OdpowiedzUsuń
  5. W Twoim wcześniejszym wpisie "Podwajam swój dochód" pisałeś że zajmujesz się Excelem tak więc jaką formule trzeba wpisać by Excel liczył podatek belki gdy odsetki dziennie przekroczą 2,49 to w polu chciał bym by sam odejmował 19% podatku zaokrąglał i podawał 1,50zł jako kwotę odsetek?

    OdpowiedzUsuń
  6. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.