środa, 30 grudnia 2009

Zbliża się koniec roku, uwaga na banki.

Koniec roku jest zazwyczaj okazją do inwentaryzacji w punktach handlowo-usługowych, ale również i w bankach. Zamykanie roku może utrudnić korzystanie ze środków. W większości banków w sylwestra placówki mogą funkcjonować tylko w charakterze informacyjnym bez możliwości obsługi kasowej. Warto więc zabezpieczyć się pobierając zapas gotówki już dziś.

uwaga

Dodatkowym utrudnieniem jest długi noworoczny weekend, który również jest często czasem zwiększonych wydatków osobistych. Gdy portfel zaświeci wtedy pustką może się okazać, że nie będzie też możliwości wybrania gotówki z bankomatu.

Nie wiem, jak wy, ale ja nie trzymam wszystkich swoich depozytów w jednym banku, Myślę, że jest to zbyt ryzykowne. Nie ufam bankowcom na tyle, żeby powierzyć im 100 % swoich finansów.

Przy okazji zmiany daty zwróćcie też uwagę na stan rachunku. Błędne księgowania w bankach zdarzają się rzadko, ale warto mieć oko na stan konta. Kilkukrotnie słyszałem już o tego typu awariach.


W jednym ze wcześniejszych wpisów pisałem, że będę szukał szansy na tańsze zakupy. Okazało się, że nie wykorzystałem szansy. Kilka spółek zanotowało nawet 4-5 % spadki kursów, ale ja niestety złożyłem zlecenia tylko na spółki, których kursy jak na złość tego dnia wzrastał. Nie rozpaczam nad straconą szansą. Kolejny raz przekonałem się, że giełda jest nieprzewidywalna, ponieważ na ostatnich sesjach tego roku akcje wzrastają zamiast jak zazwyczaj spadać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.