niedziela, 20 grudnia 2009

Zakupy w markecie

Wybrałem się na zakupy przedświąteczne do pobliskiego marketu. Kupiłem sporo produktów, wydałem sporo pieniędzy, ale wyjazd okazał się dla mnie sukcesem.

supermarket hipermarket

Jeszcze w domu sporządziłem sobie szczegółową listę produktów, których potrzebuję. Dokładanie wypisałem, jaka ilość jest mi potrzebna. Podczas zakupów nie dałem się skusić i do domu nie przywiozłem niczego niepotrzebnego "z promocji".

W gąszczu marketowych alejek można zaobserwować wiele ciekawego. Logika przecież podpowiada, że wraz ze wzrostem ilości produktu spada jego cena w przeliczeniu na jednostkę. Dla przykładu znalazłem płyn do płukania tkanin, który w przeliczeniu na litr w butelce 5l był prawie 2 razy droższy niż ten w butelce 3l.

Kolejnym chwytem w marketach jest downsizing czyli zmniejszanie ilości produktu.
Na pewno nie raz kupiliście paczkę chipsów, która wydawała się być wypełniona po brzegi, a po otwarciu chipsy wypełniały ledwie połowę paczki. Podobnie pasta do zębów. Dwa takie same opakowania pasty zawierają w sobie tubki o różnej pojemności. Szybko wrzucając produkty do koszyka można się nieźle naciąć.

Jeśli chodzi o mój portfel inwestycyjny, to wyleciałem z Dudy. Strata na inwestycji to - 39 zł. Rozglądam się już za funduszem inwestycyjnym oraz lokatą. Mam też ochotę zakupić srebrną monetę kolekcjonerską.

3 komentarze:

  1. Hej.

    Zapowiada się kolejny ciekawy blog. Proponuję wymianę linkami.
    Co do zakupów i cen, ja zawszę patrzę na cenę za kg/litr. Jest ona podana teraz w wszystkich supermarketach i sklepach sieciowych. Potem patrzę na datę ważności i na jakość produktu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za miłą opinię :)

    JA również zwracam uwagę na cenę za kg/litr, ale przyznam szczerze, że zauważyłem nieprecyzyjne obliczenia. Pozdrawiam i zapraszam do lektury/komentarzy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na mnie promocje działają wręcz odwrotnie, chyba że jest wyprzedaż produktów krótko przed utratą terminu ważności, wtedy przecena jest pewna. Triki niby nieuczciwe, ale norma w działalności handlu i zarabianiu na nim.

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.