sobota, 8 września 2018

Podsumowanie sierpnia 2018

Sierpień minał, więc nadszedł czas na podsumowanie tego, co działo się w portfelu inwestycyjnym.


Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 129 500,00 zł

Wartość razem: 193 398,44 zł (+ 1 006,22 zł)

Sierpień nie był tak dobry jak lipiec, ale i tak jestem zadowolony.


Kruszec

W sierpniu złoto zaliczyło gwałtowny wzrost... by spaść do jeszcze niższego poziomu.

Kryptowaluty

Ciągle czekam na impuls do wzrostów. Tym bardziej, że kryptowaluty mają ochotę wejść na rynek finansowy. W USA planuje się wprowadzenie ETF opartych o kurs kryptowalut. To na pewno pomogłoby wzrostom.

Obserwuję: Cardano, Monero

Nieruchomości

Opłata za wynajem garaży wpłynęła terminowo.

Akcje

Stało się. Sprzedałem wszystkie akcje, które miałem w portfelu. Na akcjach Archicom zarobiłem 5,32%, a na IMS 80.25%. Jestem bardzo zadowolony z tych inwestycji.

Rynek akcyjny znajduje się pod silną presją. Z dalszymi zakupami poczekam na minimum 10% odbicie od dołków.

Obserwuję: PCC Rokita, CCC

Fundusze Inwestycyjne

Zdecydowałem się na kupno kolejnych jednostek TFI. Tym razem wybór padł na PKO Dóbr Luksusowych. Dokupiłem również PKO Surowców Globalny i UniKorona UniLokata.

Jako ciekawostka warto zauważyć, że wartość jednostek TFI, które posiadam to już ponad 100 000 zł. A pomyśleć, że jeszcze 9 lat temu nie miałem żadnych oszczędności... Muszę Wam przyznać, że przekraczanie takich okrągłych kwot działa na mnie bardzo motywująco. Kilkukrotnie miałem pokusę wydania zgromadzonych pieniędzy, jednak rzut okiem na kwoty oraz perspektywa dalszego ich pomnażania skutecznie mnie od tego odwiodły.


Gotówka

W sierpniu dość dużo się działo. Do portfela wpłynęło jak zwykle 2 000 zł oszczędności, opłata za najem garaży oraz środki ze sprzedaży akcji IMS i Archicomu. Wydatki to kupno jednostek PKO Dóbr Luksusowych, PKO Surowców Globalny oraz UniKorona UniLokata. We wrześniu będzie pewnie spokojniej. Czekam na odbicie spadków na rynkach kryptowalut oraz złota. Z zakupem akcji zapewne się wstrzymam.

Mój komentarz

Na giełdzie zrobiło się bardzo nerwowo. Z jednej strony dziwnie się czuję bez akcji w portfelu, jednak cieszę się, że jestem w tej chwili poza rynkiem.

Z ubolewaniem przyjąłem również informację o ostatnich aferach w spółkach giełdowych. Kilka z nich jest obecnie obiektem postępowań prokuratorskich, kilku członków zarządów zostało aresztowanych. Giełda jest moim hobby od lat, całymi dniami mógłbym czytać wiadomości giełdowe i analizy. Zwierzę się Wam, że informacje o oszustwach odbieram wręcz osobiście. Giełda powinna kojarzyć się z robieniem wielkiego biznesu, a akcjonariusz z właścicielem części prężnie rozwijających się firm. Tymczasem opinia publiczna co raz częściej słyszy o oszustwach, przekrętach czy manipulacjach wartością aktywów. Tak nie powinno być.

Z zakupami czekam na odbicie kursu złota i kryptowalut.

34 komentarze:

  1. Cóż, taka jest nasza giełda. Większość ofert publicznych nie służy temu by firma pozyskała środki na dalszy rozwój lecz po to by ich właściciele wzbogacili się i sprzedali swoje akacje po czym cena wolniej lub szybciej wędruje na samo dno.

    Z tego powodu coraz mniej ludzi się interesuje inwestowaniem na polskiej giełdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Taki preceder również ma miejsce.

      Usuń
  2. Ciekawie ile osób tygodniowo wchodzi na tego bloga.Bardzo mnie to ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dane o wyświetleniach. Ok. 15 000 w ciągu ostatnich 30 dni.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Na podstawie ostatnich wyników funduszu. Mam nadzieję, że z podobną prędkością będzie rósł również i w przyszłości.

      Usuń
    2. Tez tak mam. Nieważne co. Ważne, żeby rosło

      Usuń
  4. super, bardzo się cieszę z kolejnego raportu... myślę że wyjście z akcji to był dobry pomysł... ja zostałem z małym pakiecikiem i obserwuje jak traci na wartości ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sprzedaj i kup, kiedy zaczną odbijać

      Usuń
  5. pewnie nie raz to pytanie juz padło, ale ciężko mi odnaleźć odpowiedź.. w jakiej formie trzymasz złoto? monety, sztabki,inne? z góry bardzo dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam że już od dłuższego czasu przymierzam się do inwestowania na giełdzie, ale cały czas człowiek słyszy o jakichś przekrętach, aferach i oszustwach po których człowiek ma spore obawy żeby aktywnie zacząć działać w temacie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo. Dlatego chyba jednak zdecyduję się na fundusze zamiast samodzielnie kupować akcje. Mniej zarobię, ale przynajmniej moją kasą będą zarządzać fachowcy.

      Usuń
  7. Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeden z lepszych blogów w internecie o tej tematyce. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe podsumowanie. Wszystko przedstawione w jasny i zrozumiały sposób.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja sam zastanawiam się nad inwestycją na giełdzie, bo z nieruchomości zarabiam pieniądze, które mógłbym na to przeznaczyć. Trochę jednak obawiam się straty tych pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ważne informacje zostały tutaj zebrane. Świetny blog. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że blog padł... dobrze się czytalo to kiedys

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeden z ciekawszych blogów o tej tematyce. Pozdrawiam i na pewno za niedługo znowu tutaj zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. czy autor zrobi podsumowanie września w październiku? czy dopiero w 2019?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawi mnie jaki wpływ na fluktuacje na giełdzie mają występujące wśród przedsiębiorstw fuzje i przejęcia. Czy taki wykres uwzględniłby te zmiany wartości i czy one w ogóle występują? Zastanawia mnie też czy w sytuacji inwestowania na giełdzie warto posłużyć się wsparciem firm zajmujących się doradztwem takich jak https://blueoak.pl/uslugi/fuzje_przejecia.

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo wyczerpujące informacje dzieki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny blog! Jednak zastanawia mnie kiedy pojawi się aktualne podsumowanie. Czekam z niecierpliwością! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. No ładnie, uwielbiam podsumowania miesiąca ;) Wyprzedziłeś mnie nieznacznie ale po ostatnich moich inwestycjach czekam na szybszy wzrost dodatnich przepływów pieniężnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Informacje naprawdę przydatne, cały blog jest niezwykle ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie u Ciebie te podsumowanie miesiąca wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.