poniedziałek, 2 lipca 2018

Podsumowanie kwietnia, maja i czerwca 2018

Witam serdecznie w podsumowaniu kwietnia, maja i czerwca 2018. Niestety moja żona zachorowała i liczyła się dla mnie tylko ona. Zaniedbałem Was, za co serdecznie przepraszam. Ale Moja Ukochana jest już zdrowa, więc wróciłem również do blogowania.


Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 125 500,00 zł

Wartość razem: 189 721,13 zł (+ 2 335,54 zł)

Po raz pierwszy od początku powstania portfela zdarzyło mi się nie dołożyć oszczędności do portfela! Przez ostatnie 3 miesiące oszczędziłem tylko 2 000 zł, ponieważ w kwietniu i maju miałem inne wydatki. W portfelu również sporo się zmieniło. Zapraszam do podsumowania.

Kruszec

Złoto w kwietniu i maju zaliczyło spektakularne wzrosty. Przez cały czerwiec jednak spadało.

Kryptowaluty

Do portfela dodałem kolejną kryptowalutę. Tym razem wybór padł na Ethereum. To trochę przypadek, bo odkupiłem ją od kolegi. Kryptowaluty to inwestycja długoterminowa, więc nie przejmuję się stratami.

Obserwuję: Nano, Cardano, Monero

Nieruchomości

Najemcy płacili bezproblemowo.

Akcje

W ostatnim czasie na naszej giełdzie spada praktycznie wszystko.



Archicom to moja nowa inwestycja, a już zaliczyłem na niej dywidendę i wzrosty. W obliczu powszechnie panujących spadków uważam, że miałem prawdziwe szczęście stawiając na tę spółkę.

IMS zalicza wzrosty i spadki. W kwietniu kurs tąpnął i zaczął znów rosnąć. Jestem w tym czasie o 5% na minusie, ale również zaliczyłem dywidendę.

Oponeo.pl pożegnał się z moim portfelem. Wynik z inwestycji to strata aż 23,3%.

Play również wyleciał na zleceniu stop loss. Tutaj strata to 15,28%.

Tym sposobem w portfelu zostały mi już tylko 2 spółki. Na obu mam założonego stop lossa. Na giełdzie trwają spadki, a ja nie chcę mieć akcji, które tanieją.

Obserwuję: PCC Rokita, ING, CCC

Fundusze Inwestycyjne

Ipopema mWig40 to fundusz, który "śledzi" indeks WIG40. Notuję tu znaczną już stratę i jestem bliski umorzenia jednostek w tym funduszu.

W ostatnim czasie nabyłem jednostki funduszu UniKorona Pieniężny. Mam nadzieję na bezpieczne wzrosty. Mam nadzieję, że będzie to bezpieczna inwestycja w okolicznościach taniejących akcji.

Rozważam dokupienie kolejnego funduszu pieniężnego oraz dokupienie jednostek PKO Surowców.


Gotówka

Niestety w wyniku choroby żony w kwietniu i maju nie zaoszczędziłem ani złotówki. Z tego względu w ciągu ostatniego miesiąca zaoszczędziłem tylko 2 000 zł. Dodatkowo wpłynęły opłaty za wynajem garaży i dywidendy. Sprzedałem również akcje oraz kupiłem jednostki UniKorona Pieniężny oraz kryptowalutę Ethereum. Tym sposobem mam ponad 35 000 zł gotówki. W związku z trudną sytuacją giełdową uważam, że powinienem mieć ok. 10 000 zł, ponieważ nie będę już polował na okazje na giełdzie.

W najbliższym czasie zamierzam obniżyć ryzyko portfela. Negatywnie podchodzę do zwiększenia zaangażowania w akcje. Mam zamiar zwiększyć zaangażowanie w surowce i fundusze pieniężne. Również zamierzam w dalszym ciągu akumulować kryptowaluty.

Mój komentarz

Choroba żony miała znaczny wpływ na moje inwestycje, oszczędności i również bloga. Jest to dla mnie nauczką, aby ZAWSZE mieć ustawione stop lossy, by w sytuacjach losowych nie stracić tak żmudnie ciułanych oszczędności życia.

Sentyment na giełdzie jest dość negatywny. W najbliższym czasie przed podjęciem decyzji o zakupie akcji sprawdzę wykres indeksu cenowego*. Widać na nim, że już od ponad roku panuje trend spadkowy, który kiedyś musi się zmienić.


*Jeśli ktoś nie wie, to indeks cenowy opiera się na kursach akcji. Kurs każdej ze spółek ma taką samą wagę.

Na koniec chciałbym serdecznie podziękować za komentarze. Zachęcam również do dalszych dyskusji.

27 komentarzy:

  1. Hej obserwuje bloga od powstania
    .i sam zacząłem w tym czasie inwestycje jak urodziła sie moja corka..balem sie ze cos ci się stało...jak tam z zona lepiej już?co sie stało? Sam przezylem wypadnę zony 3 lata temu i to był ciężki czas dla mnie i dla niej w szczególności...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że wróciłeś. Zdrowie jest najcenniejsze. Nieważne, ile zbierzesz kasy. Mam nadzieję, że z żoną wszystko już ok i będziesz regularnie pisał. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że wróciłeś! :) Życzę zdrowia dla małżonki. Po przeczytaniu wstępu i skomentowania zabieram się do czytania całości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam ponownie. Zdrowie najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie to "urosło" Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie uważasz, że powinieneś dać sobie spokój z kryptowalutami skoro tak dużo tracisz?

    OdpowiedzUsuń
  7. Sprzedaj akcje i kryptowaluty i czekaj na wzrosty. Fundusz mwigu to samo. Kup za to złoto i dolary.

    OdpowiedzUsuń
  8. Grunt że małżonka zdrowa reszta to tylko pieniądze:)
    A ONA jest BEZCENNA:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Brakowało mi wpisów. Dobrze, że wróciłeś, bo fajnie się czyta i zawsze ciekawią mnie wyniki.

    OdpowiedzUsuń
  10. pozdrawiam, i zdrowia dla szanownej małżonki życzę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Akcje złota bardzo mnie ucieszyły :) Ciebie widzę również. Generalnie staram się nie bawić w inne inwestycje

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe podsumowanie. Dużo zdrowia dla żony :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Złoto zawsze jest w cenie. Również cieszę się z tego powodu, że akcje złota poszły jeszcze bardziej w górę. To dla mnie bardzo dobra wiadomość.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akcje złota? Kto Ci pisze takie komentarze bo nie mają najmniejszego sensu ;)

      Usuń
  14. Progress, a raczej jego brak jeżeli chodzi o złoto troszkę mnie zdziwił. Ale reszta to chyba tak w normie

    OdpowiedzUsuń
  15. Interesujące informacje. Bardzo ciekawe podsumowanie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy jednak ryzykowny sposób pomnażania swoich oszczędności, wymaga sporej wiedzy i szczęścia. Gratuluję i życzę powodzenia w dalszym pomnażaniu swojego kapitału, jestem ciekaw jak to dalej będzie postępować.

    OdpowiedzUsuń
  17. ten blog umiera... niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Rzeczywiście bardzo ciekawe przemyślenia. Też zaczynam bawić się w inwestowanie, więc chętnie będę tu zaglądać i może coś podłapie od Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  19. Mimo tych przygód wyszło całkiem nieźle :) Widzę, że znasz się na temacie inwestowania, chętnie poczytam jeszcze parę innych wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  20. Krótko, zwięźle i na temat :) Bardzo fajnie prowadzony blog. Jak dla mnie to same konkrety, idealnie dla takich osób jak ja, czyli dla laików. Myślę, że też osoby znających się na inwestycjach bardzo dobrze się czyta Twoje wpisy

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawie to wszystko jest rozpisane według mnie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy blog i muszę przyznać szczerze, że przekonujesz do inwestowania. Na pewno jeszcze nie raz tutaj do Was zajrzę, ponieważ według mnie inwestycje to dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.