poniedziałek, 5 marca 2018

Podsumowanie lutego 2018

Zapraszam do kolejnego podsumowania inwestycji.


Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 121 500,00 zł

Wartość razem: 187 285,40 zł (+ 3 429,04 zł m/m)

Jak widzicie wartość portfela wzrosła o prawie 3,5 tys zł. Zobaczcie, jak do tego doszło.


Kruszec

Praktycznie bez zmian.

Kryptowaluty

W odpowiedzi na Waszą reakcję nie wpłaciłem więcej środków na giełdę kryptowalut. Postanowiłem jednak zainwestować w kryptowalutę LiteCoin. Uważam, że to wartościowe aktywo, które ma przed sobą świetlaną przyszłość. LiteCiona kupiłem za BitCoina.

Obserwuję: Ethereum, Cardano, Monero

Nieruchomości

Najemcy zapłacili terminowo.

Akcje

Luty był słabym miesiącem dla giełdy, która spadała praktycznie przez cały miesiąc. Zrobiło się nerwowo zwłaszcza na dużych spółkach, które zaliczyły solidną korektę i pozostają pod presją.

IMS spektakularnie wzrósł. Pozawalam zyskom rosnąć, jednak ustawiłem stop loss.

LPP wyleciało z portfela na zleceniu stop loss. Zarobiłem 18,01%.

Oponeo.pl kontynuuje wzrosty. Mimo tego jestem ciągle pod kreską.

Play ładnie rósł, by pod koniec miesiąca silnie spaść. W efekcie spadł poniżej notowań sprzed miesiąca.

W marcu postaram się skupić na dużych spółkach i postarać się kupić przecenione akcje. Poczekam na odbicie korekty i zobaczę, czy uda się w którąś z nich wejść po atrakcyjnej cenie.

Obserwuję: AmRest, CCC, Wig20

Fundusze Inwestycyjne

Wynik 653,23 PLN straty to pełny obraz inwestycji w fundusze w lutym. Miejmy nadzieję, że marzec będzie bardziej łaskawy.


Gotówka

Po wyjściu z inwestycji w LPP, dołożeniu 2 000 PLN inwestycji, wpłacie od najemców i braku nowych inwestycji można powiedzieć, że śpię na gotówce. Czy macie może jakieś rady, w co mógłbym zainwestować? Kusi mnie na zagraniu na odbicie na akcjach spółek Wig20. Rozważam również wpłatę kolejnych 1 000 PLN na giełdę kryptowalut.

Mój komentarz

Niestety okazało się, że giełda nie poszła "za ciosem". Notowania w lutym tąpnęły. Jestem bardzo ostrożny, ale również szykuję się na zakupy akcji przecenionych spółek.

Ciągle uczę się inwestycji w świecie kryptowalut. Mam już kilka przemyśleń, ale widzę, że zostało mi jeszcze bardzo dużo nauki, by czuć się swobodnie z inwestycjami w kryptowaluty. Nowością dla mnie jest to, że zyski nie są oparte o wskaźniki gospodarcze/finansowe, a o regulacje prawne i technologie. Niezmiennie jednak uważam, że kryptowaluty to przyszłość. Jestem pod wrażeniem ich potencjału, choć pewnie jeszcze nie wiem o wszystkich możliwych zastosowaniach.

Mam za dużo gotówki w portfelu. Bardzo chętnie rozważę Wasze propozycje przyszłych inwestycji. Za wszystkie komentarze z góry dziękuję.

24 komentarze:

  1. Może platyna lub metale ziem rzadkich? Może akcje chińskie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainwestuj w kryptowaluty. Poczekaj na zjazd makret capu do 300 mld $ i kup cokolwiek z pierwszej dziesiątki. W jakieś 2 tygodnie powinieneś być już 30% na plusie. Ja tak robię i działa. Swing trading.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również polecam kryptowaluty. Obecnie rynek spada. Polecam poczekać na koniec spadków i kupić jakieś z pierwszej dziesiątki. Może Cardano i Neo? Nie masz też Ethereum, a to najpopularniejsza po Bitkojnie. Ja zainwestowałem ponadto w kilka innych. Stellar, IOTA, Monero, Verge, Pivix, Nano, EOS i NEM. Poczytaj, przeanalizuj i spróbuj.

      Usuń
  3. Świetny blog. Ciekawie skonstruowane podsumowanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem pewien czy dobrze czytam tabelę...
    duży minus na akcjach (-8836 )i duży plus w gotówce (+12k) wynika głównie z zamienienia LPP na plny?
    pozdr chciwy
    PS: gratuluje konsewkencji w prowadzeniu bloga, powodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sprzedałem akcje LPP. Wpływ gotówki to moje oszczędności oraz opłaty za wynajem garaży.

      Usuń
  5. "uważam, że kryptowaluty to przyszłość. Jestem pod wrażeniem ich potencjału"

    Ja jestem pod wrazeniem mozliwosci regulatorow, ktorzy zabija ten biznes kiedy tylko im sie spodoba. Pracuje w branzy finansowej we wdrazaniu regulacji w banku inwestycyjnym. Ilosc regulacji produktow OTC w ostatnich latach jest zatrwazajaca, np Dodd Frank, FATCA, Finfrag - i zauwaz, ze obowiazuja one globalnie. Mowie o tym, poniewaz mysle ze kryptowaluty sa skazane na laske rzadow, a nie wiem dlaczego te mialyby tolerowac konkurencje dla waluty bankow centralnych.
    Nie mam krysztalowej kuli, ale jakbym mial zgadywac, to mysle, ze tylko kwestia czasu jest wyeliminowanie kryptowalut z rynku przez rzady, zapewne w imie "ochrony inwestorw" lub "zwalczania prania brudnych pieniedzy" etc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony regulacje niepokoją, ale z drugiej strony technologia uspokaja. Wydaje mi się, że rządy nie mogą walczyć z technologią blockchain, ponieważ mogą dzięki niej wiele zarobić. Z tego, co wiem, powstało już tak wiele startupów pracujących na implementacjach blockchaina, że rządom nie będzie opłacało się ogarniczenie ich działalności. A walka z krpytowalutami byłoaby właśnie takim ograniczeniem.

      Usuń
  6. Kryptowaluty według mnie mogłyby być dobrym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. O cholera, ale spam powyżej :) A spółki dywidendowe? altus, atal, archicom, asbis, lcc, psw? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy artykuł. Przydatna wiedza.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przejrzyste i treściwe podsumowanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej, a kojarzysz może jakieś dobre firmy, które zajmują się inwestycjami? Coś takiego jak tu?

    OdpowiedzUsuń
  11. Najważniejsze, że wartość portfela rośnie. To niebywałe, że systematycznie odkładając pieniądze można zgromadzić aż taki kapitał! Sam, na chwilę obecną odkładam swoje pieniądze na konto oszczędnościowe, ale widzę, że nie ma to najmniejszego sensu, bo odsetki są tak niewielkie, że szkoda się w to bawić...

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo to jest interesujące według mnie.Czytałem to z bardzo dużym zaciekawieniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. świetnie to wyszło polecam !

    OdpowiedzUsuń
  14. Artykuł dobry , zresztą jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. cenne wskazówki na tym blogu

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie się czyta twojego bloga, wartościowy treści można tutaj znaleźć

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.