czwartek, 1 maja 2014

Podsumowanie kwietnia 2014

Kolejne podsumowanie przed wami.



Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 41 500,00 zł


Wartość razem: 48 373,68 zł


Portfel rośnie i rośnie. Już prawie 50 000 zł. Dzięki reklamodawcom w tym miesiącu dołożyłem aż 2 000 zł. Mam nadzieję, że z tego powodu inwestycje nabierają rumieńców.



Akcje GPW

Pozbyłem się ostatnich akcji. PKO BP i KGHM sprzedałem na lekkim plusie.

Pewnie w tym roku będzie można jeszcze zarobić trochę na giełdzie, ale ja jestem zbyt zachowawczy. Przygotowałem się już na bessę, która przyjdzie prędzej czy później. Prognozuję, że przez dłuższy czas nie będę inwestował w akcje GPW.

Akcje New Connect

Tu niewiele się dzieje. New Connect to całkiem inna bajka niż WIG, ale i tu chcę wyjść z inwestycji. W najbliższym czasie mam zamiar poczekać do raportów okresowych. Po nich najprawdopodobniej pozbędę się obu spółek. Finalną decyzję podejmę co prawda po raportach, ale sprzedaż jest już prawie przesądzona.



Certyfikaty strukturyzowane

Dokupiłem RCFS3W20 i RCFS4ESX. Są to instrumenty, na których chcę oprzeć siłę napędową mojego portfela w najbliższym czasie. Planuję w oba zainwestować ponad 10 000 zł. W przypadku spadków, które i tak nadejdą, portfel będzie zyskiwał.

Fundusze Inwestycyjne

Moje fundusze robią swoje. Powoli zyskują bez zbędnego ryzyka. W tym miesiącu niczego nie dokupiłem.

Waluty

Tak naprawdę zero zmian. Zobaczymy, co będzie dalej. Czekam cierpliwie.

Gotówka

Ok. 5 5000 zł na koncie. Wszystko pod kontrolą.

Mój komentarz

Światowe giełdy to teraz wielka zagadka. Nie ma wyraźnego trendu. Z jednej strony Putin pokazuje pazury, a z drugiej wskaźniki PMI odnotowują szczyty.

Wg Was będą teraz wzrosty i spadki?

Życzę wszystkim udanej majówki!

9 komentarzy:

  1. Kghm sprzedałes na lekkim plusie,w marcu miałes 20 procent straty to jak to mozliwe???Obliczyłem Twój zysk procentowy przez cztery lata bez inflacji to 16 procent,szału nima-(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem na myśli sumę. Na KGHM była strata, a na PKO BP był lekko większy zysk.

      W jaki sposób wyliczyłeś moje zyski? Szczególnie ciekawi mnie kwestia wpłat, które dorzucam co miesiąc. Jak je zdyskontowałeś?

      Usuń
  2. Wg Was będą teraz wzrosty i spadki?

    Według mnie szczyty na Dax S$P Wig20 już mieliśmy ale giełda nauczyła mnie żeby nie przewidywać tylko reagować.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Sprzedaj ten plankton z New Connect, bo śmiesznie to wygląda. Z jednej strony tysiące w poważnych funduszach, a tu po parę stów w spółeczkach, o których nikt nie słyszał. Poza tym fajny portfel. IMHO perspektywiczny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lepiej poczekać poza rynkiem do momentu uksztłtowania się trendu?

    OdpowiedzUsuń
  5. grunt ze do przodu idziesz, tak trzymać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wynik całkiem całkiem, szczerze mówiąc też bym chciał taki uzyskać, ale niestety moja wiedza inwestycyjna na razie jest na zbyt niskim poziomie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy podsumowanie maja ?

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.