czwartek, 1 sierpnia 2013

Podsumowanie lipca 2013

Uffff jak gorąco. I to nie tylko na plaży, ale też i w inwestycjach.

kliknij aby powiększyć


Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 26 300,00 zł

Wartość razem: 32 799,93 zł



Lipiec przyniósł mi kolejne 600 zł oszczędności i drugie tyle zysku z inwestycji. Jest bardzo dobrze, a wktóce będzie jeszcze lepiej. Od września zmieniam pracę i będę mógł oszczędzać jeszcze więcej!

kliknij aby powiększyć

Akcje GPW


W lipcu dokupiłem tylko 2 akcje :) Ale nie są to bylejakie akcje tylko kolejne udziały w PZU, które rodzi sobie na giełdzie bardzo dobrze. W zasadzie zawodzą mnie tylko KGHM, PKN ORLEN, LOTOS i JSW. Reszta spółek radzi sobie baaardzo dobrze. Nie sprzedam jednak żadnych z tych akcji, ponieważ w przyszłości to właśnie maruderzy mogą rosnąć. Inwestycja jest długoterminowa, więc póki co spadki nie spędzają snu z moich powiek.

Jako miły dodatek w lipcu na mój rachunek wpłynęło parę groszy dywidendy. Bardzo moły prezent od spółek. Dywidendy to pikuś w porównaniu do całego portfela, ale na pewno są miłym dodatkiem. Jestem bardzo zadowolony z takich drobnych, bo w długim okresie takie kwoty mnożą się aż miło.

Akcje New Connect


Plasma System po raz kolejny zaskoczyła wynikami. Zanosi się, że ta spółka będzie dalej rosnąć.


kliknij aby powiększyć


Fundusze Inwestycyjne


Zero zakupów tym razem. Byłem w ciepłych krajach, więc nie miałem czasu na obserwowanie funduszy. W sierpniu coś powinienem dokupić.

Gotówka


Gotówki ubywa. Docelowo chciałbym zejść poniżej 10 000 zł, ale nic na siłę.

Mój komentarz


Cel roczny to 37 500 zł. Ciągle mam o prawie 5 000 zł za mało.

Od września zmieniam pracę. Człowiek musi się rozwijać. Oprócz awansu czeka mnie też podwyżka. Oszczędności będzie więcej i mam nadzieję, portfel stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny.

Mojemu portfelowi sprzyja też makroekonomia. Widać, że Polska wychodzi ze spowolnienia. Gospodarka budzi się z marazmu, co zapowiada wzrosty. Mam nadzieję, że mimo słabości ministra R., będzie hossa :)

Pozdrawiam ciepło, a nawet gorąco.

13 komentarzy:

  1. Również pozdrawiam i gratulacje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj gratki z inwestycji-))) Mam takie pytanie w jaki sposób masz dostep do UniDolar Obligacje bo w mbanku dawno temu go wycofali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zainwestowałem właśnie przez MBank. Ale to było ładnych kilka lat temu. Teraz już chyba nie można albo można przez wpłatę dolarową.

      Usuń
  3. Bardzo fajnie się to rozwija, szczególnie ważna jest wg mnie zmiana pracy, nawet nie ze względu na kasę a możliwość zdobycia nowych doświadczeń. Sam zaczynam to doceniać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też niedawno zmieniłeś pracę? Jak wrażenia?

      Usuń
  4. Gratuluję, KGHM powoli rośnie więc może on pomoże Ci dojśc do tych 37 000 zł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Również mam nadzieję, że tak się stanie.

      Akurat KGHM to niewielki odsetek moich aktywów. Mogę zdradzić, że pozostałe aktywa radzą sobie bardzo dobrze. Jeśli tak dalej pójdzie, to sierpień zakończy się baaardzo dobrym wynikiem.

      Usuń
  5. Również zainwestowałem w Plasma System. Podobnie jak Ty uważam, że to perspektywiczna spółka. Czy nie myślałeś nad zwiększeniem pozycji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej myślałem nad kupnem innej spółki z New Connect. Co polecasz? Może Organic Farma Zdrowia albo ZWG? Fabryka Formy też daje radę.

      Usuń
  6. Gratuluje ! Jestem pod wrażeniem, życzę jeszcze większych zysków i zrealizowania celu. Czekam na kolejny wpis .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! A Tobie powodzenia na studiach. Echh to były piękne czasy. Choć biedne trochę ;)

      Usuń
  7. 25% w 3 lata? Szału nie ma, ale trzymam kciuki :) Nie myślałeś żeby zamienić TFI na obligacje?

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.