poniedziałek, 3 stycznia 2011

Podsumowanie grudnia 2010

Koniec 2010 r. i zarazem koniec grudnia. Zobaczmy, co działo się przez ten miesiąc w portfelu inwestycyjnym.

Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 9 020,42 zł
Wartość razem: 10 000 zł

Akcje: 402 zł
Kredyt Inkaso 30 akcji 402 zł

Akcje New Connect: 1 744,70 zł
BioMaxima 35 akcji 280 zł
Ekopol Górnośląski 60 akcji 247,20 zł
Organic Farma Zdrowia 70 akcji 553 zł
Orzeł Opony 150 akcji 406,50 zł
Plasma System 20 akcji 258 zł

Certyfikaty strukturyzowane: 484 zł
RCSDXA0412 2 certyfikaty 484 zł

Fundusze inwestycyjne: 2 534,12 zł
UniDolar Obligacje 604,16 zł
Pko Skarbowy 308,81 zł
UniKorona Pieniężny 306,96 zł
UniObligacje Nowa Europa 298,46 zł
Idea Obligacje 1 015,73 zł

Waluty: 795,52 zł
200,89 €

Gotówka: 4 039,66 zł


Najważniejsza wiadomość to osiągnięcie celu, którym było zebranie 10 000 zł do końca 2010 r. W grudniu zaoszczędziłem dokładnie 402,34 zł i udało się zebrać okrągłą sumkę.


Akcje

Giełda warszawska wciąż jest wysoko, więc moje niedźwiedzie nastawienie inwestorskie nie pozwoliło mi na kolejne zakupy. Jakby tego było mało, to sprzedałem K2Internet z powodu wypadku przewodniczącego rady nadzorczej (i zarazem założyciela). Przestraszyłem się, że ta wiadomość może wywołać spadki i postanowiłem uratować zyski.

Akcje New Connect

Grupa maluchów z New Connect zwiększyła się do 5. W grudniu postanowiłem zainwestować w spółkę Orzeł Opony. Dodatkowo dokupiłem kolejny pakiecik w Organic Farma Zdrowia. Choć na wszystkich spółkach z New Connect jestem na minusie, to nie mam zamiaru ich sprzedawać, bo traktuję je jako inwestycję długoterminową. Pod koniec grudnia chciałem pozbyć się jedynie Ekopolu, żeby zmniejszyć podatek za 2010 r., ale zlecenie nie weszło, a za półdarmo sprzedawać nie chciałem.


Certyfikaty strukturyzowane

Certyfikatów RCSDXA0412 wciąż nie sprzedałem mimo tego, że tracę na nich ponad 11 %. Choć jest to kula u nogi mojego portfela, to giełdy nieśmiało zaczynają spadać i certyfikaty te powinny dać mi trochę zarobić.

Fundusze inwestycyjne

Tym razem żadnych jednostek TFI nie dokupiłem. Fundusze spokojnie rosną sobie w portfelu i niewiele się tu dzieje.


Waluty

200 € na lokacie jednodniowej w Alior Banku powoli rosną. Kolejnych zakupów walut w najbliższym czasie nie przewiduję, bo jest ich już w dość w portfelu.

Gotówka

Do tej pory za bezpieczny poziom gotówki w portfelu uznawałem 2 000 zł. Musi się to zmienić, bo ostatnio ciężko zachorowałem. Bez obaw. Na tę chwilę moje życie nie jest zagrożone. Mimo wszystko zdrowie jest najważniejsze, więc potrzebuję większego zabezpieczenia na wszelki wypadek. Z tego powodu będę starał się ograniczać wydawanie gotówki na nowe inwestycje do czasu wyzdrowienia.

6 komentarzy:

  1. Gratuluję przede wszystkim osiągnięcia celu. Będę się bacznie przyglądał tej inwestycji w Orła. Od 2 lat opowiada o tym granulacie, ale poważnych skutków, poza unijną dotacją, ani widu, ani słychu.
    Gdzieś tam w środku mam chyba nadzieję, że mnie przekonasz do tej inwestycji :).
    Powodzenia w tym roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Orzeł Opony to ciekawa spółka. Dostała prawie 2 razy więcej samych dotacji niż wynosi jej kapitalizacja na New Connect. I jeszcze na miły początek kurs wzrósł o 6,64 %.

    Dzięki i wzajemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi dwóch miesięcy brakło do osiągnięcia celu, albo handlu na Allegro. W każdym razie za karę szampana nie wypiłem. Monopolista też mnie ukarał. Bank mi odmówił konta S i 5,47%, a konto golden w buxie skoczyło o 20$. Fajnie zaczął się ten nowy rok :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Również gratuluję osiągnięcia celu. Pięciocyfrowa suma to już coś ;).

    Planujesz w związku z tym jakieś zmiany w strukturze portfela (np. większy procentowy udział akcji, mniejszy TFI?).

    "Gotówka" w Twoim portfelu to fundusz awaryjny, czy po prostu wolne środki trzymane w gotowości na jakieś inwestycje?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki :)

    Struktura portfela będzie się zmieniać. Planuję uatrakcyjnienie portfela o surowce. Akcji też pewnie będzie więcej niż teraz.

    Gotówka to środki na rachunku oszczędnościowym połączonym z rachunkiem maklerskim w Alior Banku. W razie okazji na giełdzie zawsze mogę coś dokupić. Na razie jednak się ograniczam, bo z moim zdrowiem jest bardzo kiepsko i wkrótce najprawdopodobniej pójdę na długo do szpitala.

    OdpowiedzUsuń
  6. spoko zajrzyj do mnie i kliknij
    http://wszystkopraca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.