piątek, 13 sierpnia 2010

Aktualizacja portfela 13/8/2010

Już prawie połowa miesiąca za nami. Sierpień obfituje w emocje, więc warto zaktualizować dokonania mojego portfela inwestycyjnego.

Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 5 926,45 zł

Wartość razem: 7 186,45 zł

Akcje: 745,70 zł
Kredyt Inkaso 30 akcji 398,10 zł
Stalexport Autostrady 220 akcji 347,60 zł

Akcje New Connect: 913,80 zł
Ekopol Górnośląski 60 akcji 313,20 zł
Organic Farma Zdrowia 30 akcji 306 zł
Plasma System 20 akcji 294,60 zł

Certyfikaty strukturyzowane: 524,21 zł
RCSDXA0412 2 certyfikaty 524,21 zł

Fundusze inwestycyjne: 2 037,43 zł
UniDolar Obligacje 626,90 zł
Pko Skarbowy 303,78 zł
UniKorona Pieniężny 301,87 zł
UniObligacje Nowa Europa 298,18 zł
Idea Obligacje 506,70 zł

Gotówka: 2 965,31 zł

portfel inwestycyjny struktura

Jestem bardzo zadowolony z moich wyników inwestycyjnych w tym miesiącu.

portfel nwestycyjny


Mimo tego, że od początku miesiąca giełdy spadają, to stan mojego portfela się powiększył. Przyjrzyjmy się szczegółowo wynikom i planom na najbliższą przyszłość.


Akcje

Nastroje na giełdach są negatywne. Niedźwiedzie przejęły ostatnio inicjatywę i indeksy zanotowały spadki. Na szczęście jednak moje spółki radzą sobie dość dobrze. Głównym wydarzeniem ostatnich dni w moim portfelu była sprzedaż akcji PGE. Spółkę tę traktowałem jako inwestycję długoterminową, jednak ze względu na powódź w Zgorzelcu pozbyłem się tych akcji. Było to dla mnie ryzyko nie do zaakceptowania. Na inwestycji w PGE zarobiłem 15,8 %, więc jestem bardzo zadowolony. Miejsce PGE zajął Stalexport, który kupiłem po publikacji bardzo dobrych danych za II kwartał. Rozglądam się też za kolejną spółką - obserwuję CAM Media, EMC Instytut Medyczny i Swissmed oraz bardziej ryzykowne Elektrociepłownia Będzin i TU Europa. Szczególnie ta ostatnia spółka wydaje się być ciekawa, ponieważ zaraportowała bardzo dobre wyniki. Nie kupiłem jej akcji, bo ich płynność pozostawia wiele do życzenia.

giełda indeks wig wykres sierpień
źródło: www.money.pl

Akcje New Connect

Kontynuuję swój projekt o roboczej nazwie Prywatny Fundusz Emerytalny. Projekt polega na długoterminowej inwestycji w perspektywiczne spółki New Connect. Zdaję sobie sprawę, że ryzyko jest wysokie, ale liczę na ponadprzeciętne zyski. W sierpniu zdecydowałem się na inwestycję w spółkę Ekopol Górnośląski. Myślę, że przyniesie mi szczególnie wysokie zyski ze względu na niską wycenę wskaźnikową i niezłe perspektywy rozwoju. Przyszły tydzień będzie kluczowy dla pozostałych dwóch spółek. Organic Farma Zdrowia opublikuje raport finansowy za II kwartał 2010 r. Plasma natomiast taki raport już opublikowała, ale wokół spółki Plasma System dużo się dzieje. Pojawił się inwestor, który chce kupić 50 % akcji spółki jednorazowo. Czekam cierpliwie na szczegóły tej operacji. Jeśli chodzi o New Connect, to do końca miesiąca nie dokupię już raczej akcji kolejnej spółki.

Certyfikaty strukturyzowane

Na rynku walutowym dużo się dzieje. Obecnie złotówka znów się osłabia, więc kurs moich certyfikatów znów rośnie. Przy takim kursie € nie będę raczej kupował kolejnych certyfikatów. Jeśli złotówka znów się umocni do powiedzmy 3,85 za €, to coś jeszcze dokupię.

waluty kurs euro
źródło: www.money.pl

Fundusze inwestycyjne

Tu w zasadzie nic się nie dzieje. Moje TFI powoli zdają się wychodzić z dołka i wracają na ścieżki wzrostowe. Szczególnie liczę na fundusz UniDolar Obligacje, który jak tak dalej pójdzie zamierzam dokupować.

fundusz inwestycyjny UniDolar Obligacje
źródło: www.money.pl

Gotówka

Gotówka to obecnie ok. 2/5 całego portfela. Kwotę 2 000 zł zamierzam zostawiać jako fundusz awaryjny, a pozostałą część będę inwestował.

2 komentarze:

  1. Od jakiegoś czasu śledzę Twoje poczynania inwestorskie. szczerze gratuluję. tak trzymaj. przy okazji, dzięki za wpisy o 10 firmach na GPW i NC. duża rzecz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za tak pochlebny komentarz. Fajnie, że mój blog się przydaje.

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.