czwartek, 1 lipca 2010

Podsumowanie czerwca 2010

Moje finanse to obecnie:

Kapitał początkowy: 1 500 zł (wrzesień 2009 r.)
Zainwestowany kapitał: 5 926,45 zł

Wartość razem: 6 556,34 zł

Akcje: 525 zł
Pge 25 akcji 525 zł

Akcje New Connect: 565,50 zł
Organic Farma Zdrowia 30 akcji 277,50 zł
Plasma System 20 akcji 288 zł

Certyfikaty strukturyzowane: 548 zł
RCSDXA0412 2 certyfikaty 548 zł

Fundusze inwestycyjne: 1 948,36 zł
UniDolar Obligacje 551,94 zł
Pko Skarbowy 301,65 zł
UniKorona Pieniężny 299,29 zł
UniObligacje Nowa Europa 295,28 zł
Idea Obligacje 500,20 zł

Gotówka: 2 969,48 zł

moje finanse wykres

Czerwiec był dla mnie kolejnym miesiącem żmudnego mnożenia kapitału. Wyniki nie są oszałamiające, ale jestem zadowolony, ponieważ kolejny miesiąc skończyłem na plusie. Dziś dołożyłem kolejne 300 zł oszczędności.

inwestycje struktura portfela


Omówmy, jaka jest sytuacja na rynkach i jakie są moje plany inwestycyjne.
Akcje. Wg mnie w lipcu czekają nas jeszcze gwałtowniejsze spadki na giełdach, które ostatnio rozpoczęła już giełda w Chinach. Obserwuję jedynie kilka wybranych spółek i na chwilę obecną rozważam zakup tylko dwóch, a są to: wg mnie dość atrakcyjnie wyceniany Tauron i Kulczyk Oil Ventures czyli spółka z ogromnymi perspektywami, w której praktycznie nie liczą się fundamenty. Podczas bessy, kiedy takie wskaźniki jak C/Wk i C/Z lecą na łeb na szyję, kupię na pewno akcje kilku spółek. Podstawowe kryterium wyboru spółki to dla mnie oczywiście przepływy pieniężne.

giełda Shanghai Composite


Akcje New Connect. Wciąż szukam perspektywicznych maluchów, którym nie straszna będzie bessa. Bliżej przyglądałem się spółce Ekopol, która zajmuje się budową mikrostacji paliw. Zaciekawił mnie ten biznes, więc może kupię pakiet akcji tej spółki.

Certyfikaty strukturyzowane. Certyfikaty RCSDXA0412 mają być moim hitem na wypadek bessy. Mam nadzieję, że w przypadku spadków na giełdach dadzą mi zarobić kilkadziesiąt procent. Na tę chwilę raczej nie dokupię żadnych nowych certyfikatów, bo waluty są za drogie.

portfel inwestora


Fundusze inwestycyjne. Fundusz UniKorona Pieniężny testuje moją cierpliwość. Od ponad dwóch miesięcy ani razu nie wyszedł jeszcze na plus i prawdopodobnie pozbędę się go już w lipcu. Z drugiej strony jestem  bardzo zadowolony z wyników funduszu UniDolar Obligacje. Poczekam na osłabienie dolara i prawdopodobnie zwiększę swój stan posiadania w tym funduszu. Szukam też innych funduszy, które ostatnio dobrze sobie radzą.

Gotówka. Gotówka jest ważna szczególnie w czasie bessy, ale teraz jest jej w moim portfelu inwestycyjnym za dużo. Mam już prawie 3 000 zł, które tylko czekają na inwestycje. Tak jak założyłem zamierzam zawsze mieć fundusz awaryjny minimum 2 000 zł na "czarną godzinę", więc teoretycznie 1 000 zł mógłbym przeznaczyć na zakupy.

5 komentarzy:

  1. Zaczynaliśmy w podobnym czasie grudzień 2009 z blogami
    U mnie portfel wygląda tak:
    Zainwestowano 4 982, 90zł
    Dziś jest = 5 148, 12zł
    Zysk +165, 22 przy całkowicie bezpiecznych inwestycjach (konta oszczędnościowe)

    A u Ciebie znacznie lepiej:
    Zainwestowany kapitał: 5 926, 45 zł
    Wartość razem: 6 556, 34 zł
    +629.89 Przy akcjach (bardziej ryzykowna strategia)
    Oby tak dalej;)

    Swoją droga zastanawiam się na poważnie nad zakupami akcji prawie 4krotnie większe profity;)

    OdpowiedzUsuń
  2. @ Cashflow

    Dzięki :) Z akcjami uważaj. Ja obstawiam, że przed nami korekta. Na jesień pewnie będzie taniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. To na święta zrobię sobie Akcyjny prezent ;) może uda się złapać na rajd ŚW Mikołaja, który w 2009r się nie udał ;p bryyyyyyyyyyyyy niedobry rudolf

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Nie musisz się logować.